Know Your Customer/ Customer Due Diligence – czyli jak to robić i dlaczego warto?
Dla kogo
– dla wszystkich osób prowadzących własną działalność (niezależnie od jej przedmiotu i tego czy jest to działalność regulowana);
– dla pracowników działów compliance;
– dla prawników przeprowadzających audyty z zakresu compliance, KYC, CDD.
Najbliższe szkolenia
Brak przyszłych wydarzeń powiązanych z tym szkoleniem.
Czego się nauczysz?
– jakie dane i w jakiej formie zbierać od klientów i kontrahentów;
– w jaki sposób weryfikować prawdziwość przedstawionych danych;
– w jaki sposób dokumentować przeprowadzenie procesu KYC;
– dlaczego odpowiedni proces KYC może zabezpieczyć mnie przed potencjalną odpowiedzialnością karną czy zajęciem rachunków bankowych przez organy ścigania.
Plan szkolenia
– przedstawienie formy i zakresu danych, które należy zbierać od klienta;
– ustalenie i zweryfikowanie beneficjenta rzeczywistego;
– przechowywanie danych klienta/kontrahenta a RODO;
– przedstawienie sposobu dokumentowania przeprowadzenia KYC/CDD w kontekście kontaktu z organami ścigania w przypadku popełnienia przestępstwa przez klienta/kontrahenta;
– omówienie ryzyka wynikającego z przepisów dotyczących konfiskaty rozszerzonej w kontekście zbierania danych i weryfikowaniu klientów/kontrahentów