Od reklamacji po pozew sądowy
O reklamacjach nigdy nie można mówić za mało. Nieprawidłowe rozstrzygnięcie procesu może prowadzić do wodospadu dalszych roszczeń i materializacji ryzyk. Ma to szczególne znaczenie w perspektywie Rozporządzenia DORA oraz zmian w przepisach konsumenckich. Szkolenie omawia najważniejsze ryzyka związane z aktualnymi problemami instytucji finansowych oraz prezentuje cały proces reklamacyjny od wpływu reklamacji aż po proces sądowy.
Zapisz się
Cena: 1650 NETTO PLN
Dla kogo
TFI, domy maklerskie, banki, instytucje płatnicze, ASI – departamenty prawne, compliance, zarządy
Prowadzący
Rafał Wojciechowski
Adwokat | Partner | Szef Działu Prawa Rynku Kapitałowego | Dyrektor biura Warszawa
Czytaj więcej
Patronat
01
Najbliższe szkolenia
Brak przyszłych wydarzeń powiązanych z tym szkoleniem.
02
Plan szkolenia
9.15 – 10.45
- Ustawa o Rzeczniku Finansowym – znaczenie w roku 2023, zmiany kompetencyjne.
- Nadzór KNF nad rozpatrywanie reklamacji – metodyka.
- Ryzyko reputacyjne zw. z reklamacjami.
11.00-12.30
- Reklamacja zgłoszona przez konsumenta – zakres zastosowania przepisów konsumenckich, zagadnienie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów i wzorce umowne.
- Projektowane zmiany w przepisach konsumenckich na poziomie UE.
- Sposób rozpatrywania reklamacji, w tym metodologia, pouczenia, stosowanie sztucznej inteligencji i automatyka.
- Zakończenie procesu reklamacyjnego w instytucji finansowej.
- Uprawnienia Rzecznika Finansowego po wpłynięcie do niego stosownej skargi.
13.00-14.45
- Proces sądowy z klientem – pozywać, czy być pozwanym ?
- Wpływ procesów sądowych na potencjalne przyszłe spory.
- Ugoda z klientem – czy warto ? Zachowanie poufności ugody.
- Roszczenia wobec klienta w razie materializacji ryzyka reputacyjnego.
- Postępowania wtórne wobec skargi klienta (wyjaśniające i administracyjne przed KNF oraz karne).